Arrived! - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Joyce Folkertsma - WaarBenJij.nu Arrived! - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Joyce Folkertsma - WaarBenJij.nu

Arrived!

Door: Joyce Folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Joyce

04 Maart 2015 | Zweden, Vilhelmina

Gisteravond aangekomen in Vilhelmina,
gisterochtend om half 10 van huis vertrokken en om 14.20 uur vanaf Schiphol naar Stockholm gevlogen. Ik vloog voor ´t eerst, helaas was het boven Nederland erg bewolkt dus niks te zien, maar boven Duitsland, Denemarken en Zweden was het uitzicht prachtig.
Vanaf Stockholm moesten we nog verder reizen naar Vilhelmina, dat ging met een propeller vliegtuig waar ongeveer 50 man in paste. Helaas was het toen al donker in Zweden, dus konden we niks zien.
Toen we aan kwamen op het (piepkleine) vliegveldje hier, werden we op gepikt door een vrouw van het appartementencomplex. Zij bracht ons naar ons appartement, hele aardige mensen hier.
Vandaag een rondleiding gehad van dezelfde vrouw, eerst door het dorp gelopen en daarna met de auto nog om het dorp heen gereden. Tis hier wel mooi en vooral anders. Ze nam ons mee naar een garage waar ze sneeuwscooters verkopen om te vragen of we misschien een ritje mochten maken op een van de scooters, maar dat kon helaas niet. :( Wel had ze het de hele tijd over plekken waar je "vika" kon doen, oftewel een bak koffie met een hapje er bij. Ook zijn we naar Folkerts hus geweest om te lunchen, veel locals komen daar tussen de middag warm eten. Iedereen eet warm op het werk of krijgt dus vrij tussen 12 en 13 uur. In ieder geval veel gezien vandaag, nu ff relaxen in het appartement :)

• 05 Maart 2015 - 10:43

Gerda Folkertsma De Vries:

Ik hoop dat er nog vele mooie verhaaltjes in je blog te lezen zullen zijn.
    Lekker genieten, van je tijd in het hoge noorden.

lieve groet.
    Mem.

• 05 Maart 2015 - 11:05

Hylkje:

Hey dooie! Gaat goed sienk! Folkerts hus hahaha hadden ze een lekkere shoarmarol?

Have fun darling!

• 05 Maart 2015 - 11:41

Brenda:

idd Folkerts hus hoe is het mogelijk!! zal je je er wel snel thuis voelen haha

tuut, brenda

• 05 Maart 2015 - 22:53

Bert:

Mooi dat het begin goed is!!! En dat sneeuwscooteren.... Beetje aanpappen met de plaatselijke jeugd... Of er een kopen??