Ijsvissen & sneeuwscooteren :D - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Joyce Folkertsma - WaarBenJij.nu Ijsvissen & sneeuwscooteren :D - Reisverslag uit Vilhelmina, Zweden van Joyce Folkertsma - WaarBenJij.nu

Ijsvissen & sneeuwscooteren :D

Door: Joyce Folkertsma

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 Maart 2015 | Zweden, Vilhelmina

Hejhej,
morgen zitten we hier precies 4 weken, de tijd gaat best snel :) Nog 9 te gaan, we hebben alweer wat leuke dingen gedaan de afgelopen dagen. Afgelopen donderdag hebben we met Sanna (ons contact persoon en lerares op de zeg maar MBO school hier) en haar klas een fika gehouden op hun school. Ze hadden ons uitgenodigd omdat ze ons wilden leren kennen, eigenlijk gingen we meer lunchen maar het was heel gezellig, na de lunch gingen we met de klas naar 't Folketshus om daar een uurtje te bowlen. Een gezellige onderbreking van de week. Een echte fika is trouwens koffie drinken met daarbij (minstens) 9 verschillende koekjes om uit te kiezen, of je neemt ze allemaal :P
Vrijdag avond gingen Ayla en ik samen op zoek naar een open café hier in het dorp, dat is nogal moeilijk, de openingstijden hier zijn nogal raar. Er is één kroeg en die is alleen op zaterdag open van 11 tot 17uur. :S Maar gelukkig was er een andere bar waar we heen konden en waar het ook hartstikke druk was, logisch als er verder niks is...
Daar konden we voor 6euro een biertje krijgen :O niet normaaaal
Hele gezellige avond, we hadden daar wat jongens ontmoet die al over ons gehoord hadden via Anneke, de vrouw die met ons naar het ziekenhuis was geweest. Hun nodigden ons uit om de volgende avond met hun wat te drinken in het "jeugdhonk", wat uiteindelijk niet veel voorstelde, maar het was wel gezellig en zondag gingen we met hun mee ijsvissen. Dat was gaaf, sowieso was het al leuk om te gaan ijsvissen want dat doen echt een boel mensen hier, maar toen we ook nog gevraagd werden voor een ritje op de sneeuwscooter was 't helemaal een topdag! Dat was echt super gaaf, heb nu spierpijn in m'n armen omdat ik me zo stevig vast moest houden, zo tering snel ging dat ding. Zei die bestuurder: "Ja, gaat maar 130km per uur...." :O
Dus al met al was het een leuk weekend met dingen die de lokale bevolking ook bezighouden. Erg leuk om te gaan cultuursnuiven!
Alle mensen zijn hier sowieso heel aardig en gastvrij, overal waar je komt zijn ze geïnteresseerd en vriendelijk. :)

Volgende week is het alweer, voor de verandering :P, vakantie!
We zijn druk bezig met plannen smeden dus die vrije tijd wordt goed benut :D Helaas wordt mijn plan om hier te gaan kanoën waarschijnlijk nooit werkelijkheid, want de meeste bewoners zeggen dat de komende 2 maanden de meren nog grotendeels zijn dichtgevroren. Afgelopen week kwam er ook weer sneeuw bij... stiekem hoopte ik eigenlijk wel op het voorjaar.. maar dat skippen we gewoon dit jaar!

nou hejdo! xx Joyce

• 30 Maart 2015 - 23:36

Bert:

Goed bezig joyce!!!! Je geniet volop en maakt van alles mee!!! Vooral zo doorgaan!!

• 31 Maart 2015 - 07:53

Gerda Folkertsma De Vries:

Wat een loei fijne stage heb jij toch, jammer bijna dat wij hier 1 april los gaan......
    Maar hopelijk komt er een tijd dat je ons kan laten zien, waar je geweest bent.
    Hâld dy taai! xxx heit en mem.

• 31 Maart 2015 - 18:24

Brenda: